FB Promo
Cele cinci vini ale autoritatilor in accidentul de pe A2
Vizite: 1209
9 noiembrie 2016
Cele cinci vini ale autoritatilor in accidentul de pe A2
Cele cinci vini ale autoritatilor in accidentul de pe A2
Share |

Pe lângă viteza mare de circulație, factor considerat de Poliție ca fiind determinant în producerea accidentului de sâmbătă de pe autostrada Soarelui, există alți cinci factori care au facilitat producerea tragediei, trecuți sub tăcere de autorități, relateaza Digi24.

Dacă la momentul producerii accidentului se găsea un echipaj de poliție tras pe dreapta, chiar cu luminile de avertizare aprinse, în alte țări poliția patrulează pe autostradă pentru a determina șoferii să limiteze viteza de circulație. Spre exemplu în Statele Unite in condiții de ceață, accident etc, o mașină a poliției circulă cu viteză redusă, alternativ pe fiecare bandă de circulație și cu girofarurile pornite pentru a determina șoferii să limiteze viteza (vezi video, procedură numită ”traffic break”). În Franța limitarea vitezei se face de către perechi de polițiști pe motociclete.

Modul de reglementare a vitezei de circulație în legislația rutieră este un alt punct slab. Legislația românească este imprecisă, vagă, permite totul și nimic. Primul șofer a fost acuzat că ar fi circulat cu viteză prea mică. S-au găsit voci care să afirme că există o viteză minimă obligatorie de circulație pe autostradă, respectiv 50 de kilometri la oră. Legislația interzice vehiculelor care nu pot circula cu peste 50 de kilometri la oră să circule pe autostradă. De aici până la a concluziona că 50 de kilometri la oră este viteză minimă legală de circulație pe autostradă este puțin, ori nu este așa.

Dacă în alte țări autostrăzile dispun de sisteme moderne care informează instantaneu utilizatorii asupra problemelor din trafic, în România clasicele panouri cu semnale variabile nu oferă informațiile de folos. Rolul lor pare a fi acela de a ura drum bun șoferilor, de a îi informa în privința plății vinietei, în niciun caz de a le spune în timp real ce probleme sunt în trafic. În cazul acidentului de la km 67 al autostrăzii, pe panouri nu a figurat niciun mesaj privind producerea acestuia. Erau prezentate însă informații privind lucrările de reparație făcute la o distanță de 30 de kilometri spre Constanța. Ori nimeni nu reduce viteza la un moment dat pentru că peste 30 de kilometri se fac lucrări.

În pofida unității simulate în fața camerelor de luat vederi ale televiziunilor, relațiile dintre Poliția Rutieră și CNAIR sunt de indiferență reciprocă, nu de colaborare. Aceasta în pofida ”Protocolului de colaborare pentru aplicarea managementului incidentelor produse pe autostrăzi și drumuri naționale”, semnat în 2007. Documentul avea menirea să ducă la asigurarea securității lucrătorilor din echipele de intervenție, la siguranța participanților la traficul rutier, etc. Părțile semnatare se angajau să amelioreze legislația în domeniu, să organizeze seminarii de informare a celor implicați, să pregătească personalul și să informeze cealaltă parte asupra oricăror disfuncționalități în domeniu.

Nu în ultimul rând, pe lângă legislația din domeniul rutier, multe țări din UE au anumite coduri dedicate circulației pe autostrăzi. Spre exemplu ”Highway Code” din Marea Britanie are nu mai puțin de 158 de reguli privind circulația pe autostrăzile din această țară. Acesta stabilește obligații și proceduri specifice de urmat pentru toate categoriile de participanți la trafic. Un cod similar lipsește în România.

Sursa: Digi24
Foto: citeste
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.