FB Promo
Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița, din nou reprezentat la Bruxelles în Campania „Europa, casa noastră”
Vizite: 3400
9 martie 2016
Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița, din nou reprezentat la Bruxelles în Campania „Europa, casa noastră”
Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița, din nou reprezentat la Bruxelles în Campania „Europa, casa noastră”
Share |

Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița,  din nou reprezentat la Bruxelles în Campania „Europa, casa noastră”
– de Prof. Fercea Ghiorghița, Colegiul Național „Mircea Eliade” Reșița
 

La începutul lunii februarie 2016, am participat la vizita la Bruxelles, oferită drept premiu în Campania „Europa-casa noastră”. Campania „Europa-casa noastră” este o campanie de informare și comunicare anuală a Reprezentanței Comisiei Europene în România, derulată în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și își propune să informeze elevii și profesorii cu privire la proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul și viitorul acestuia), prioritățile de comunicare ale Comisiei Europene, dar și informații care îi privesc direct (posibilitatea de a studia și de a lucra în statele membre, implicarea în activități de voluntariat, schimburi între tineri, participarea la internship-uri, implicarea în proiecte comunitare).

Reprezentanța Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în România și asigură un flux eficient de informații între aceasta și cetățenii și autoritățile României. Viziunea Reprezentanței este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât și prin implicarea activă a cetățenilor săi în construcția europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înțelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor și politicilor acesteia, aducând informația europeană cât mai aproape de cetățeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.

Concursul de proiecte Lider European are rolul de a dezvolta abilitățile de leadership ale elevilor și de a le pune în valoare în contextul unor activități legate de valorile și temele europene. El se derulează la nivel național și este deschis tuturor liceelor din România. Liceenii au fost invitați să alcătuiască o echipă formată din 4 membri (elevi), să-și aleagă un profesor coordonator și să identifice o problemă din comunitatea locală care să se regăsească într-unul din cele 4 domenii propuse de RCE (mediu, social, cultural, alegeri europarlamentare 2014). Echipa de proiect (cei 4 elevi, profesorul coordonator și voluntari) va trebui să implementeze un proiect care să încerce să rezolve această problemă.

Proiectul prezentat de Colegiul Național „Mircea Eliade”, „Toleranță și conviețuire în familia reunită Europa”, al cărui profesor coordonator am fost, a fost selectat printre cele 8 proiecte câștigătoare la Concursul Național „Lider European”, din 63 de proiecte înscrise în competiție, la 1 noiembrie 2015.
Concursul de proiecte „Lider European” derulat de Reprezentanța Comisiei Europene (RCE) în România, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, în cadrul campaniei “Europa, casa noastră” și-a desemnat, în decembrie 2015, câștigătorii celei de-a cincea ediții.
Echipele finaliste au fost:
• Echipa Colegiului Național “Spiru Haret” din Tecuci, coordonată de doamna profesoară Monica Onica
• Echipa Colegiului Național ,,Mircea Eliade”, din Reșița, coordonată de doamna profesoară Ghiorghița Fercea
• Echipa Colegiului Național “Mihai Eminescu” din Oradea, coordonată de doamna profesoară Georgescu Catalina
• Echipa Colegiului Național “B. P. Hașdeu” din Buzău, coordonată de doamna profesoară Carmina Miron
• Echipa Liceului Tehnologic “Alexandru Borza” din Cluj-Napoca, coordonată de doamna profesoară Nadia Torge
• Echipa Colegiului Național “Nicolae Bălcescu” din Brăila coordonată de doamna profesoară Corina Roberta Pavel
• Echipa Colegiului Național “George Barițiu” din Cluj-Napoca, coordonată de doamna profesoară Viorica Mândruț
• Echipa Colegiului Național “George Barițiu” din Cluj-Napoca, coordonată de doamna profesoară Gianina Maria Mărcuș
Echipele care au realizat cele mai bune proiecte au primit premii în bani: 700 euro pentru locul I, 500 euro locul II și 300 euro locul III, 100 euro pentru cele 5 mențiuni. De asemenea, elevii din primele 3 echipe clasate au mers la Bruxelles în vizită de studiu la CE. Profesorii coordonatori ai celor 8 proiecte finaliste au mers la Bruxelles la Comisia Europeană. Premierea câștigătorilor programului “Lider European” s-a făcut în cadrul unei ceremonii ce a avut loc la sediul Reprezentanței Comisiei Europene în România, în 18 decembrie 2015.
Participarea împreună cu elevii mei la concursul Lider european, organizat de Reprezentanța Comisiei Europene în România a însemnat o experiență deosebită pentru noi toți, precum și bucuria de a ne afla printre finaliști, de a obține mențiune și de a ne face planuri noi pentru viitor. Elevii au “gustat” din experiența unei competiții naționale, profesorii au simțit cum e să deruleze proiecte cu o finalitate reală și valoroasă.
Premiul cel mare a fost vizita de informare efectuată la Bruxelles, în perioada 8-10 februarie 2016. Echipa de profesori si elevi, câștigători ai Concursului Lider European a fost condusă de Angela Negrea, Account Manager Chelgate Public Affairs & Public Relations, London, Brussels, Bucharest.
Am pășit într-o ambianță cu totul nouă, inovatoare – Comisia Europeană și Parlamentul European. Am fost primiți ireproșabil în clădiri cu o arhitectură modernă, care impresionează prin ingenioase structuri metalice – o sumedenie de bare metalice ce se îmbinau, unduindu-se și întrepătrunzându-se în jocul lor ideal, având menirea de a simboliza unitatea statelor europene, care, la vibrația unuia, vor vibra toate în semn de solidaritate și profundă apropiere. Am fost invitați în sala de conferințe, unde am reușit să ne strecurăm în istoria acestor instituții, prin intermediul unor discuții deschise și accesibile ce vizau teme precum: instituțiile Uniunii Europene, răspunsul UE față de criza economică, politica europeană în educația școlară, țintele educaționale în România în contextul strategiilor europene, strategia pentru tineret a UE, training-ul vocațional și programul Erasmus +.
Toate temele abordate de comunicatorii Comisiei Europene au fost interesante și atractive, dialogul activ și dezbaterile fructuoase:
1. THE ROLE OF EUROPEAN COMMISSION AS THE EXECUTIVE OF THE EUROPEAN UNION
(in Romanian) Mr Cristian KANOVITS, Unit forStrategic Planning and Policy Coordination
2. ERASMUS+ (in Romanian) – Ms Teodora BALAU, Directorate-General for Education and Culture
Unit Innovation in Education
3. POLITICA EUROPEANĂ DE OCUPARE A FORȚEI DE MUNCĂ ÎN RÂNDUL TINERILOR
EU YOUTH EMPLOYMENT POLICY (in Romanian) – Ms Andra DUSU, Programme assistant
Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion, Unit for Bulgaria and Romania
4. EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL TRAINING POLICIES OF THE EUROPEAN
COMMISSION IN ROMANIA (in Romanian) – Mr Florin POPA, Policy Officer, Directorate-General for Education and Culture, Unit for Country Analysis (Romania)
5. YOUTH OUTREACH TOOLS (English with interpretation into Romanian) – Ms Violeta BIRZNIECE
Directorate-General for Education and Culture, Unit for Youth Outreach Tools
Bruxelles-ul, reprezintă într-adevăr centrul Europei – inima acesteia, locul din care sângele pleacă spre a trezi la viață corpul și spiritul. Astfel, el a devenit orașul în care misterul, frumosul și inefabilul se împletesc subtil, spre a dezvolta unicitatea și grandoarea unei înșiruiri de clădiri, care a devenit, dincolo de efemer, un suflet. Magazine mici, cu vitrine simbolice se ridică în unduiri grațioase din pavajul bulevardelor înguste, care ne duc cu gândul la atmosfera secolului al XIX-lea. Ideea de diversitate este accentuată și mai mult de piața Grand Place – dominată de clădirea Primăriei din Bruxelles, a Casei Regale, Muzeul Regal de Artă și Istorie, Manneken Pis ori a Caselor Ghildelor medievale, în cuprinsul căreia, în fiecare an, în jurul datei de 15 august, se amenajează un covor de flori. Modernismului și măreția Atomium-ului, își ține nestingherit fruntea sus încă din anul 1958, când arhitectul Andre Waterkeyn a conceput cei nouă atomi ai unei molecule ca fiind centrul Târgului Mondial din același an. Deși presărat cu numeroase obiective demne de amintit, Bruxelles-ul a reușit să transmită și mirosul fin al delicateselor belgiene, asemenea ciocolatei fine, căreia localnicii i-au închinat chiar și un muzeu ori diverselor sortimente de bere care împânzesc restaurantele micilor bulevarde.
Bruxelles-ul reprezintă, într-adevăr, sinteza și simbioza rafinamentului, care, glazurând misterul, a creat acea unicitate spre care fiecare dintre noi aspiră atât de diferit într-o asemenea apropiere. Atunci când parfumul micilor străduțe vibrează palid în scurte emoții, poți spune că te regăsești în spiritul Bruxelles-ului, care, uneori, doar uneori, tresaltă în ambalajul micilor sticluțe de eternitate.
Zilele petrecute la Bruxelles au însemnat dezvoltare personală și profesională, oportunitatea de a dobândi noi cunoștințe despre normele și valorile europene, despre misiunea Uniunii Europene, am primit informații în mod direct de la reprezentanții Comisiei Europene din Bruxelles, informații pe care urmează să le diseminez elevilor în cadrul diferitelor activități extracurriculare pe care le voi desfășura la nivelul școlii.
Am participat în această campanie și am și câștigat pentru a doua oară premiul oferit de “Europa, casa noastră”. Nu credeam că voi ajunge din nou la Bruxelles… Am cunoscut oameni minunați, profesori dedicați meseriei lor și am aflat multe despre programele derulate de Comisia Europeană . Campania “Europa casa noastră” este dedicată celor preocupați de nou și ne bucurăm că ne oferă oportunitatea de a derula proiecte împreună (profesorii și elevii)”.
Prima ediție a campaniei “Europa, casa noastră” s-a încheiat. În acest moment, conceptul Campaniei se află în licitație, speram ca începand cu luna mai să revină cu detalii și cu forțe proaspete.

Sursa: Europe Direct Timisoara
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.