FB Promo
Klaus Iohannis, despre starea Educatiei: Numarul mare de copii care nu promoveaza Bacalaureatul, un adevarat risc la adresa securitatii nationale
Vizite: 2014
16 februarie 2016
Klaus Iohannis, despre starea Educatiei: Numarul mare de copii care nu promoveaza Bacalaureatul, un adevarat risc la adresa securitatii nationale
Klaus Iohannis, despre starea Educatiei: Numarul mare de copii care nu promoveaza Bacalaureatul, un adevarat risc la adresa securitatii nationale
Share |

Președintele Klaus Iohannis a subliniat, luni, la lansarea Dezbaterii Naționale privind Educația și Cercetarea din România pentru perioada 2016-2017, că reforma educației trebuie corelată cu piața muncii. Astfel, șeful statului a precizat că numărul mare de copii care nu promovează examenul de Bacalaureat reprezintă un „adevărat risc la adresa securității naționale”, relateaza Digi24.

Coordonatoarea Departamentul de Educație și Cercetare din cadrul Administrației Prezidențiale, Ligia Deca, a declarat că în perioada 2016-2017 vor fi derulate cele trei etape pentru reformarea învățământului din România. Ultima etapă, conturarea unui ansamblu de politici și un model de guvernanță în Educație se va finaliza în 2018.

„În perioada 2016-2018, Administrația Prezidențială, prin Departamentul de Educație și Cercetare, va derula cele trei etape ale demersului consultativ, care au ca scop în prima etapă stabilirea viziunii și a obiectivelor de țară. În a doua etapă ne dorim construirea strategiei naționale și a unui plan operațional. Această etapă corespunde anului 2017. În al treilea rând ne dorim ca în 2018 să conturăm un ansamblu de politici și un model de guvernanță în educație și cercetare. Astăzi are loc lansarea primei etape a dezbaterii, care își propune să implice întreaga societate în identificarea opțiunilor strategice ale României, prin sistemul național de educație și cercetare, pentru a fi transformate în obiective de țară și integrate într-o viziune pe termen lung, care să ofere stabilitate cel puțin pentru 2018-2030.Pentru a face concret asta vom apela la o serie de instrumente. O consultare online, opt dezbateri regionale inițiate de Administrația Prezidențială în parteneriat cu Ministerul Educație și evenimente organizate de actorii interesați”, a declarat Ligia Deca. 

„Sunt necesare, cred, mai multe condiții. În primul rând, pentru a produce rezultate este nevoie de timp. Dacă ne dorim o reformă durabilă, nu doar experiment după experiment, de la an la an și de la ministru la ministru, atunci avem nevoie de o dezbatere premergătoare așezată, de un acord larg și de un angajament pe termen lung. O a doua condiție este să știm ce vrem de la o asemenea reformă. Cu alte cuvinte, să stabilim niște obiective de principiu, clare. Altfel, riscăm să vorbim la nesfârșit despre câte ore trebuie mutate de la o materie la alta sau ce manual este adecvat. O altă condiție pe care o consider necesară pentru o reformă de substanță este fundamentarea ei pe valori. Va trebui să ne gândim, să reconfirmăm sau să redefinim valorile pe care se fundamentează sistemul nostru de educație, dar și valorile cu care dorim să iasă din școală copiii, după fiecare ciclu de învățământ. În același timp, avem nevoie de o reformă ancorată în realitate, care să pornească de la nevoi. Societatea românească s-a schimbat și evoluează rapid. Generațiile de astăzi au alte abilități și cerințe, iar școala trebuie să țină pasul cu ele. Accesul la tehnologie și informație face munca dascălilor mai ușoară, dar și mai complicată în același timp.Cred că este nevoie să definim pentru diferitele etape de studiu nu doar ce set de informații și cât au acumulat elevii, ci mai ales ce competențe care să-i ajute în viață au dezvoltat, ce știu să facă, de la chestiuni minimale care privesc comunicarea și gestionarea problemelor de zi cu zi până la specializări complexe.

Intenția noastră este ca pe parcursul acestui an să organizăm o serie de dezbateri regionale. Vă propun ca la prima dintre ele, preconizată pentru luna viitoare, să avem în vedere și aceste subiecte - cum facem să nu mai avem o jumătate de generație pe drumuri, care este profilul cu care dorim să iasă un elev după fiecare nivel educațional, cu ce set de valori și cunoștințe care să îi dea o șansă reală de succes, în funcție de talentul și capacitățile sale, nu de mediul din care provine sau de alți factori subiectivi”, a spus președintele.

Sursa: Digi24
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.