Ministrul Adrian Curaj a vorbit la Digi24 despre reforma în educație și a menționat că sunt deja peste 6.000 de comentarii asupra propunerilor privind planul cadru de învățământ pentru clasele a V-a – a VIII-a. „Dincolo de a număra orele de un fel anume, trebuie să vedem cum va arăta conținutul”, a subliniat ministrul Educației, relateaza Digi24.
„O schimbare profundă înseamnă înțelegerea unor lucruri. Legat de curriculă, nu am reușit să facem pași importanți în zece ani, pentru că nu am reușit un echilibru între a ști și a fi. Din această cauză au fost discuții de nivel scăzut legat de structura în sine, dar nu de sensul materialelor educaționale.
Va trebui să mergem pe predictibilitate. În urma consultării publice - sunt peste 6000 de comentarii privind planul curricular de la clasa a V-a până la a VIII-a - vom căuta să asigurăm un spațiu cu predictibilitate și inovare. Nu se va mai lucra pentru fiecare materie la o structură anume de către un grup, ci vor fi mai multe grupuri care vor lucra în paralel, în vară aceste grupuri se vor întâlni, vor discuta și cu profesorii și se va discuta care dintre scenariile propuse e cel mai interesant.
Recent, Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică trei propuneri de modificare a planului-cadru, pentru învățământul gimnazial. Indiferent de scenariul adoptat, elevii de la clasa a V-a vor avea o oră în minus de limba și literatură română; limba latină nu se va mai preda în școala generală, iar cultura civică va dispărea. În locul lor vor apărea materii noi: educație pentru drepturile copilului, tehnologia informației și a comunicațiilor sau educație pentru sănătate.
Întrebat în legătură cu aceste propuneri, ministrul a precizat: „Hai să vedem rezultatul consultării publice, până la sfârșitul lunii mai. Dincolo de a număra orele de un fel anume, e important să vedem cum va arăta conținutul in dinamica lui, care pune echilibrul între „Domnul Trandafir” și tehnologia informațiilor”.
„S-ar putea ca la matematică să fie nevoie de un lingvist pentru că dacă nu utilizezi cum trebuie limba română în curricula la matematică s-ar putea să nu fie ok ce spui acolo și copiii să nu mai fie stimulați”, a adăugat Adrian Curaj.