FB Promo
Tehnologia care foloseste inteligenta artificială pentru a citi emotiile clientilor
Vizite: 1068
12 octombrie 2019
Maria Pocovi, fondatoarea ERL
Maria Pocovi, fondatoarea ERL
Foto: Maria Pocovi, fondatoarea ERL
Share |

Un startup lansat în urmă cu 5 ani în Spania folosește inteligența artificială pentru a afla tot ce simt oamenii în legătură cu brand, un produs sau chiar cu un candidat la prezidențiale. Am stat de vorbă cu fondatoarea Emotion Research LAB pentru a vedea cum funcționează de fapt această tehnologie, relateaza startupcafe.ro

Cu ajutorul unui simplu webcam startup-ul urmărește expresiile faciale ale unui utilizator, la nivel de microexpresii – dictate de subconștient și care nu pot fi mimate, pe care le analizează apoi într-un soft, prin intermediul inteligenteței artificiale. Scopul este ca afacerile să înteleagă mai bine care sunt dorințele clienților, cum percep ei brandurile și produsele lor.

Maria Pocovi, CEO și fondatoarea a Emotion Research LAB, prezentă la ediția din acest an a GoTech World, a explicat pentru StartupCafe, că pentru a face astfel de analize business-urile au nevoie de acordul clienților, totul se desfășoară sub forma unui sondaj, astfel încât sistemul este în conformitate cu regulamentul UE privind datele personale (GDPR). Mai mult, acest sistem poate fi folosit și în campanii electorale, pentru ca partidele și candidații să își adapteze mesajul în funcție de reacțiile elctoratului. La fel, pentru a evita probleme precum cele ale Cambridge Analytica și Facebook, cei care folosesc acest soft de analiză trebuie să se asigure că participanții la studiu sunt de acord cu analiza expresiilor faciale.

Cât despre relevanța rezultatelor acestor analize, în condițiile în care subiecții analizați stiu că sunt sub observație și ar putea să încerce să înșele tehnologia, reprezentanta Emotion Research LAB susține că acest software analizează în detaliu nu doar emoțiile de bază: surprindere, frică, dezgust și tristețe, ci și o listă de 158 de emoții secundare, adică reacția imediată pe care o avem la emoțiile de bază.

Thumbnail

 Interviu cu Maria Pocovi:

Ce face Emotion Research LAB?

Această tehnologie face posibil ca mașinile să înțeleagă emoțiile umane. Suntem o companie care îmbină tehnologiile machine learning și computer vision pentru a putea înțelege din expresiile faciale ce simt oamenii.

Felul în care implementăm inteligența artificială pentru a îmbunătăți afacerile și a atrage mai mulți clienți se concentrează pe experiența clienților. Ideea principală este de a înțelege experiența emoțională a clientului, printr-o modalitate cât mai ușoară. Pentru că partea emoțională este o parte extrem de importantă în luarea unei decizii, emoțiile stau la baza acestei decizii. Așa că dacă vrei să faci o strategie trebuie să înțelegi care sunt emoțiile care motivează clienții, care-i determină să ia o decizie de a cumpăra produse noi, iar acesta este un punct critic.

Cum funcționează această tehnologie?

Tehnologiile machine learning și computer vision pot fi folosite în modalități diferite. Pot fi folosite într-un magazin, iar în acest caz vei avea nevoie de camere, care preiau informația, nu înregistrează. Este un detaliu important pentru că tehnologia este adaptată GDPR-ului. Nu înregistrăm pe nimeni. Este asemeni unui sondaj online. Le cerem oamenilor să vadă produse, să urmărească conținut video, iar cu ajutorul unei camere video înregistrăm, după ce am cerut acordul, imaginile și analizăm expresiile faciale.

Mulți clienți folosesc această tehnologie pentru că este foarte ușor de folosit, nu e nimic complicat și mai mult este conform cu GDPR.

Avem clienți și din această zonă. Atunci când "vinzi" politicieni se aseamănă cu vânzarea unui produs, așa că trebuie să înțelegi cum să se adapteze candidatul la electorat, cum percepe electoratul mesajul, care sunt reacțiile emoționale legate de diferiți candidați. Deci da, o folosim.

Avem clienți la nivel global, ceea ce înseamnă că lucrăm cu clienți din Asia, din Mexic, din foarte multe locuri, lucrăm cu companii precum Netflix, Fujitsu, sau Intel. Nu doar dintr-o singură verticală. Partea bună a tehnologiei constă în existența mai multor verticale, pentru că în final toate aceste branduri au nevoia de a se conecta cu clienții.

Cât costă implementarea acestui sistem?

În magazine, depinde de câte camere folosești, noi asigurăm software-ul, partea bună este ca e compatibil cu orice hardeware, așa că poți să folosești orice cameră web, așa că licențierea costă în jur de 25 de euro pe lună. Iar dacă aplici pentru sondaje online, sau ceva de genul, poți analiza un singur video cu 300 de dolari și include 300 de analize.

Cred în nevoia de a înțelege oamenii și de a-i face pe oameni să înțeleagă că există o diferență majoră între recunoașterea facială și recunoașterea emoțiilor faciale. Acest detaliu este important din cauza legislației legate de viața privată. Identificare facială se referă doar la indentificarea persoanelor, dar recunoașterea emoțiilor faciale se referă nu la identificarea oamenilor, ci se concentrează pe înțelegerea emoțiilor. De cele mai multe ori oamenii se tem de acest gen de tehnologii, dar nu e cazul. Este doar o nouă modalitate prin care pot fi ajutați și clienții.

Măsurăm emoțiile cu 25 de frame-uri pe secundă. În momentul în care o persoană simte ceva va avea o reacție din subconștient, iar noi analizăm microexpresiile , nu acele expresii pe care le poți observa cu ochiul liber, trebuie să fii bine antrenat pentru a citi microexpresiile pe fața cuiva. Această tehnologie citește microexpresiile, ceva extrem de mic. Așa că nu poți să mimezi aceste microexpresii. De aceea această tehnologie înțelege exact ceea ce simți.

În mod normal facem împărțirea între emoțiile de bază: fericire, surprindere, frică, dezgust și tristețe. Dar, am mai adăugat și un nivel secundar de emoții, mai exact emoțiile secundare. Pentru a înțelege, emoțiile de bază sunt reacțiile imediate, iar emoțiile secundare sunt reacțiile emoționale la emoțiile de bază. Așa că avem emoțiile de bază, iar mai târziu, 158 de emoții secundare, pentru a înțelege mai bine semnificația emoțiilor de bază.

Am lansat acest proiect în urmă cu 5 ani, la începuturile acestei tehnologii. În prezent, suntem 11 oameni în companie, iar sediul principal este în Spania, dar operăm și în Mexic și în Silicon Valley, în California.

https://economie.hotnews.ro/

Sursa: startupcafe.ro
Foto: Hotnews
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.