FB Promo
Parlamentarii vor sa elimine taxele de raft din supermarketuri
Vizite: 1353
15 aprilie 2016
Parlamentarii vor sa elimine taxele de raft din supermarketuri
Parlamentarii vor sa elimine taxele de raft din supermarketuri
Share |

Parlamentarii vor să elimine taxele de de raft ale supermarketurilor cu speranța că alimentele se vor ieftini și micii producători își vor face mai ușor loc în magazine. Fiecare lanț comercial are o suită de comisioane care pornesc de la zecimi de procente din prețul produselor afișate și ajung până la mii de euro pentru promovarea acelor produse. Comercianții au spus întotdeauna că aceste taxe sunt corecte câtă vreme unele rafturi sunt mai vizibile decât altele, iar publicitatea se plătește. Însă consumatorii sunt cei care achită în cele din urmă taxele de raft, spun atât parlamentarii cât și producătorii de fructe și legume, relateaza Digi24.

Deputații din Comisia de Agricultură consideră că atâta vreme cât marile lanțuri comerciale aplică un adaos comercial, nu mai sunt justificate și taxele de raft care se regăsesc de asemenea în prețul final. Aceste taxe sunt diferite de la un magazin la altul.

Datele Asociației Producătorilor de Legume și Fructe, citate de Economica.net, arată că, anul trecut, cele mai mari taxe erau la Billa - ajungeau până la o treime din prețul produsului. La polul opus, în cele cinci lanțuri comerciale analizate, erau polonezii de la Profi și viitorii proprietari ai Billa, francezii de la Carrefour, ale căror taxe se ridicau aproape 21% din prețul produselor. Cum era de așteptat, cele două mari lanțuri de magazine cash and carry, Selgros și Metro aveau taxe de raft mai mici decât supermarketurile.

Însă acestea sunt procentele maxime, pe care le achită producătorii care vor cea mai bună prezență în magazin. În funcție de buget, furnizorii supermarketurilor pot alege mai multe sau mai puține servicii de promovare a produselor. Însă unele taxe de raft sunt aproape imposibil de evitat. Cum ar fi cele de prezență a produsului în magazin sau de cele așa numită mercantizare, un termen pretențios care se referă la de aprovizionare permanentă a raftului ocupat.

Și aici există diferențe de la un magazin la altul. La Billa, listarea unui articol costa anul trecut 75 de euro pe an, la Carrefour 250 de lei, adică apoximativ 55 de euro. Pe lângă asta, La Carrefour costă 6.150 de lei aprovizionarea rafturilor de către angajații rețelei comerciale.

Parlamentarii vor să elimine taxele de raft prin modificarea unei legi din 2009, care, de asemenea când a intrat în vigoare a eliminat unele comisioane existente atunci. Marile lanțuri comerciale au fost nevoite să elimine taxa de administrare a bonurilor de masă și taxa de risc al cererii mici pentru produse. 

Sursa: Digi24
Foto: www.theguardian.com
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.