În ceea ce privește safety car-ul furnizat de constructorul german, acesta va fi același model ca anul trecut, Mercedes-AMG GT R.
Un model adaptat de Aston Martin Vantage va apărea pentru prima dată la Grand Prix-uri, la 28 martie, la Marele Premiu al Bahrainului, prima etapă a sezonului 2021.
Mercedes și Aston Martin vor alterna apoi la curse în noua ediție a CM de Formula 1.
Constructorul britanic de mașini sport Aston Martin revine în Formula 1 după 60 de ani, odată cu "rebotezarea" echipei Racing Point, fostă Force India.
Omul de afaceri canadian Lawrence a preluat echipa Force India, pentru fiul său, Lance Stroll și, totodată, a devenit acționar majoritar la Aston Martin.
Contribuția Aston Martin la echipa de Formula 1 este mai mult cu numele, deoarece monoposturile care vor evolua în ediția 2021 a Marelui Circ, pilotate de germanul Sebastian Vettel și Lance Stroll, sunt în continuare copii fidele ale unor mașini Mercedes din sezoanele trecute.
Mercedes și Aston Martin au devenit din ce în ce mai apropiate în ultimul an, după ce au ajuns la acorduri de preluare a unor acțiuni și la o cooperare tehnică mai strânsă.
Mercedes își va mări pachetul de acțiuni la Aston Martin la 20%, oferind în același timp acces la o gamă de tehnologii, inclusiv trenul de propulsie și arhitectura electrică/electronică.
Colaborarea merge mai departe, după ce Mercedes a făcut loc Aston Martin în F1, în ceea ce privește mașina de siguranță și mașina medicală.
Aston Martin Vantage are un motor V8 de patru litri de 528 de cai putere, cu o accelerate de la 0 la 100 de kilometri/oră în 3,5 secunde.
În interiorul său, au fost montate două ecrane pe tabloul de bord, oferind ocupanților un flux de televiziune în direct și diverse informații, inclusiv timpii înregistrați și poziția pe pistă a fiecărui monopost activ, transmite News.ro.
Consola centrală a fost modificată, incluzând un sistem de control pentru a executa o serie de acțiuni, cum ar fi activarea sirenei, comunicațiile radio și controlul LED-urilor barei luminoase.
"Marshalling System" al FIA este integrat în zona instrumentelor de pe tabloul de bord, permițând șoferului și copilotului să vadă ce culoare are steagul afișat în fiecare sector al pistei.
Safety car-ul va fi pilotat, la fel ca în ultimii ani, de germanul Bernd Maylander.
Pe lângă mașina de siguranță Vantage, Aston Martin DBX - primul SUV al mărcii - va prelua rolul de mașină medicală.
Condusă de Alan van der Merwe alături de dr. Ian Roberts (coordonatorul intervenției medicale a FIA în F1), această mașină pornește în spatele plutonului monoposturilor, în turul de deschidere al curselor și este ulterior plasată pe linia boxelor, unde așteaptă pentru vreun caz de urgență medicală pe pistă.
Propulsat de un motor V8 twin-turbo de 4 litri, care este utilizat și la DB11 și la Vantage, Aston Martin DBX oferă 542 de cai putere și 700 newton metri, cu o accelerare de la 0-100 în 4,3 secunde și cu o viteză maximă de 290 de kilometri/oră.
Mașina medicală trebuie să transporte o cantitate substanțială de echipamente, ce include o geantă medicală mare, un defibrilator, două stingătoare și un kit pentru arsuri.
La fel ca la mașina de siguranță, două ecrane au fost montate pe tabloul de bord pentru a oferi imagini de cursă live. Un ecran suplimentar este utilizat pentru a citi datele biometrice live livrate prin tehnologia din mănușile piloților, care, în cazul unui accident, oferă informații importante despre starea lor.
Cele două mașini vor fi în acțiune la finalul acestei luni, la Sakhir, apoi la următorul Grand Prix, din 18 aprilie, de la Imola, locul lor va fi luat de obișnuitele Mercedes.