FB Promo
DIESELGATE. Volkswagen ar putea da clientilor masini noi in locul celor cu softul problema
Vizite: 2291
7 octombrie 2015
DIESELGATE. Volkswagen ar putea da clientilor masini noi in locul celor cu softul problema
DIESELGATE. Volkswagen ar putea da clientilor masini noi in locul celor cu softul problema
Share |

Volkswagen le-ar putea oferi o mașină nouă celor care au cumpărat unul dintre modelele cu dispozitive de trișare a testelor de poluare. E una din soluțiile cântărite de Volkswagen, însă compania se află într-o mare dilemă - ce costă mai mult: lovitura de imagine sau înlocuirea mașinilor? 11 milioane de Volkswagenuri nu-s tocmai ieftine. Doar că și pata de pe blazon costă bani. Deja, pe unele piețe, scandalul emisiilor se vede în vânzări, relateaza Digi24.

Potrivit Bloomberg, la vârf se discută diferite strategii de curățenie, dar cele eficiente costă mulți bani. Pe lângă înlocuirea mașinilor afectate, se analizează totuși soluția modificărilor tehnice. Doar că și acestea pot costa de la 20 de euro pe mașină, în cazul celor mai simple intervenții, până la 10.000 de euro, ceea ce ar umfla teribil costurile pentru Volkswagen. Producătorul ar putea decide să instaleze catalizatoare mai mari pe mașinile grupului echipate cu motoarele 1.2 TDI și 1.6 TDI. Celelalte, care au motoare de 2 litri, vin deja cu un rezervor cu soluție AdBlue care neutralizează emisiile de oxizi de azot. Fără softul care decuplează controlul emisiilor în condiții reale de drum, șoferii ar trebui pur și simplu să umple mai des acest rezervor cu substanța respectivă. Rezolvarea problemei însă pică în spatele consumatorilor, iar Volkswagen nu își permite să-i mai supere. Trebuie găsită o soluție satisfăcătoare pentru clienți, fiindcă deja aceștia încep să evite Volkswagen. Deși scandalul emisiilor abia a izbucnit, pe piața sud-coreeană vânzările au scăzut în septembrie cu 7,8%.

Soluțiile însă ar putea fi diferite de la o piață la alta. Mâine e termenul limită la care Volkswagen trebuie să anunțe măsurile luate în Germania, dar o altă strategie poate fi aplicată în Statele Unite, de pildă, unde Volkswagen ar putea opta pentru soluția scumpă de înlocuire a mașinilor tocmai pentru a nu își periclita și mai tare cota de piață deja mică. În Europa sunt vândute 8 milioane de mașini cu probleme, iar o campanie scumpă de rechemări poate destabiliza puternic finanțele companiei. Deja noul director general anunță tăieri uriașe de investiții și subliniază că vor fi dureroase.

Sindicatele se tem că se va ajunge inclusiv la concedieri. Costurile cu salariile sunt aproape 17% din încasările Volkswagen, cel mai mare procent din ultimii aproape 20 de ani. La fel, s-ar putea reduce bugetul de cercetare, care a fost anul trecut cel mai mare din lume, mai mare decât al Google și Apple la un loc. Directorul Volkswagen anunță că va anula orice proiect care nu este absolut vital, dar reducerea investițiilor poate crea probleme pe termen lung.

Sursa: Digi24
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.