FB Promo
BIKE-INTERMODAL - Bicicleta in servieta pentru orase ecologice
Vizite: 3063
25 iulie 2014
BIKE-INTERMODAL - Bicicleta in servieta pentru orase ecologice
BIKE-INTERMODAL - Bicicleta in servieta pentru orase ecologice
Share |

O bicicletă cu motor electric care se pliază la dimensiunea unei serviete și cântărește doar 7,5 kg ar putea lua în curând cu asalt pistele de biciclete și mijloacele de transport în comun din Europa! Cu un design și proces de producție inovator, Bike Intermodal deschide drumul către o nouă generație de biciclete pliabile, pentru a determina persoanele care fac naveta să renunțe la mersul cu mașina și pentru a face orașele noastre mai prietenoase cu mediul înconjurător .

Puține lucruri se compară cu plăcerea simplă a unei plimbări cu bicicleta, ea fiind, în același timp, un mod foarte practic de deplasare. Cu toate acestea, plimbarea cu bicicleta poate deveni complicată în zonele urbane aglomerate, unde persoanele care fac naveta sunt de multe ori nevoite să traverseze întreg orașul, iar incidența furturilor de bicicletă este în creștere. Bicicletele pliabile se bucură de o popularitate în creștere ca instrumente ce facilitează mobilitatea urbană. Aceasta se datorează în principal calității lor de a permite să fie utilizate în combinație cu mașinile și mijloacele de transport în comun.

Proiectul finanțat de UE, Bike Intermodal, a dezvoltat un nou prototip de bicicletă pliabilă care cântărește doar 7,5 kg. Aceasta se poate plia, ajungând la dimensiunile unei cutii de 50 cm x 40 cm x 15 cm, ușor de depozitat, transportat sau păstrat într-un colț de restaurant, bar sau cinema. Componentele prototipului sunt complet reciclabile, astfel încât bicicleta dispune de un ciclu de viață ecologic: de la producție la utilizare și la reutilizare. 

Alessandro Belli de la Tecnologie Urbane, unul dintre partenerii-cheie ai proiectului și fondatorul start-up-ului nou înființat Bike Intermodal: „În cadrul Bike Intermodal am combinat cele mai bune practici din domeniul designului, producției și asamblării și am utilizat cele mai noi materiale disponibile pentru a crea o bicicletă foarte compactă, ușoară și atractivă, perfect adaptată nevoilor urbane. Sperăm că aceasta nu îi va convinge doar pe fanii entuziaști ai bicicletelor, ci va încuraja, de asemenea, persoanele care până acum erau reticente să se urce pe bicicletă și să se bucure de libertatea pe care ea o oferă.”

O revoluție în designul de biciclete pliabile


În fiecare an sunt produse aproximativ 135 de milioane de biciclete, iar cele pliabile reprezintă circa 2% din această piață. Bike Intermodal a decis să lase în urmă modelul clasic de lanț de aprovizionare din sectorul bicicletelor și s folosească unul nou, inspirat de industria auto. „Am consolidat structura bicicletei prin limitarea numărului de componente și utilizarea celor mai rezistente și, în același timp, celor mai ușoare materiale disponibile, cum ar fi magneziul. Fiecare componentă este testată, detectabilă și poate fi reciclată. Procesul utilizat se concentrează pe controlul calității, monitorizarea ciclului de viață al produsului și respectul față de mediul înconjurător”, a subliniat domnul Belli.

La baza „bicicletei intermodale” stă un cadru precomprimat, care se închide și se deschide asemănător echipamentului de aterizare al aeronavelor, din aluminiu sau magneziu turnat și cabluri de calitatea celor utilizate în domeniul navigației. Start-up-ul cercetează, de asemenea, posibilitatea utilizării în viitor a grafenului pentru a consolida și a reduce și mai mult greutatea cadrului. Motorul special creat de partenerul de proiect Maxon Motor (parte a grupului BRAUN) sporește mobilitatea fără a crește semnificativ greutatea bicicletei. Cu toate că include acest motor, bicicleta cântărește aproximativ jumătate din greutatea unei biciclete pliabile asemănătoare, care nici măcar nu are unul, și ocupă aproximativ o cincime din spațiu.

Greutatea și dimensiunea bicicletei au fost optimizate cu ajutorul studiilor de teren concepute de către Universitatea din Florența și realizate de partenerii ATAF și LPP, operatori ai sistemelor de transport în comun din Florența (Italia) și Ljubljana (Slovenia). Aceste studii, bazate pe chestionare și teste cu biciclete pliabile competitive și realizate pe un eșantion de angajați care fac naveta, persoane care fac naveta în timpul zilei și studenți, au ajutat echipa de proiect să înțeleagă diferitele elemente necesare pentru a face prototipul mai ușor de utilizat. 

Dezvoltarea produsului și comercializare


Proiectul de cercetare Bike Intermodal a beneficiat de fonduri europene în domeniu în valoare de 1,58 milioane de euro. De la finalizarea proiectului, start-up-ul a continuat să optimizeze designul și procesul de producție al bicicletei. Astfel, compania a creat un prototip viabil pentru comercializare și desfășoară în prezent discuții cu mai mulți investitori din domeniul capitalului de risc, precum și cu jucători importanți din industria auto, pentru a face prototipul disponibil pe piață. Când procesul de producție va fi complet optimizat, domnul Belli estimează că o versiune fără motor a bicicletei ar putea costa 800 de euro, în timp ce un model cu motor electric ar putea costa 1.300 de euro. De asemenea, o versiune minimalistă a bicicletei (model cu pinion fix[1]) ar putea costa doar 500 de euro. Piața pentru acest produs prezintă un potențial considerabil, având în vedere că peste două treimi din populația Europei locuiește în orașe mari și mici și se estimează că această pondere va continua să crească.

Michael Jennings, purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru Cercetare, Inovație și Știință Máire Geoghegan-Quinn, a declarat: „Bike Intermodal reprezintă tipul de inovație de care Europa are nevoie, capabilă să contribuie la sporirea calității vieții și competitivității economice. Unul dintre principalele obiective ale Orizont 2020, noul nostru program de finanțare a proiectelor de cercetare și inovare, constă în aducerea ideilor grozave precum aceasta din laborator pe piață. Cu cât avem mai multe companii inovatoare, cu atât mai bine va fi pentru economia Europei.”

Despre Bike Intermodal

Bike Intermodal este un proiect de cercetare finanțat de Uniunea Europeană în cadrul celui de-al șaptelea Program-Cadru (FP7). Proiectul aduce împreună parteneri din sectoarele privat și public, precum și instituții de cercetare: Tecnologie Urbane, companie care se concentrează pe toate aspectele designului urban, de la transport la micro-urbanism, de la comunicare la amenajări urbane (Italia), Trilix, companie de design și inginerie auto (Italia), LPP (Slovenia) și AFAT (Italia), operatori de sisteme de transport în comun, Maxon Motors, cel mai important producător de micro-drivere și sisteme de mare precizie (Elveția), Ticona, unul dintre cei mai importanți producători de polimeri pentru industriile auto, electrică și electronică (Germania) și Universitatea din Florența (Italia).




 

Sursa: Comisia Europeana
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.