FB Promo
Spre o noua paradigma in educatie | Educatia non-formala si informala
Vizite: 4273
21 octombrie 2011
Spre o noua paradigma in educatie | Educatia non-formala si informala
Spre o noua paradigma in educatie | Educatia non-formala si informala
Share |
Desi scoala isi propune, in mod explicit, sa dezvolte competentele elevilor, acesta nu este singurul context in care se realizeaza acest obiectiv. Functiile educatiei non-formale sunt fundamentale si reparatoare, iar procesul de invatare se deruleaza in parteneriat intre institutiile statului si societatea civila. Definirea invatarii non-formale nu este un proces simplu si, in mare parte, in literatura de specialitate, este adesea descrisa doar prin raportarea la invatarea formala.
 
Ce nu este educatia non-formala?
Educatia formala: Eraut (2000) o descrie ca având cinci caracteristici esentiale, si anume: "un cadru de invatare prescris", "un eveniment sau pachet de invatare organizate", "prezenta unui profesor desemnat", "acordarea unei calificari sau a unui premiu"; si "specificarea externa a rezultatelor."
Educatia formala este "foarte institutionalizata", este organizata pe nivele care trebuie sa fie completate consecutiv, si incluzand clasificari si calificari la terminarea fiecarui nivel, in timp ce educatia non-formala se refera la tot ceea ce exista "in afara sistemului de educatie formala" (Schugurensky 2000 ).

Formal - informal - non-formal
Diagrama de mai jos arata un "Continuum educational" (Rogers, 2004) avand educatia formala la un capat, si pe cea informala la celalalt. Acest mod utilizeaza distinctii clare, care plaseaza invatarea non-formala si informala in opozitie, nu doar fata de invatarea formala, ci si una fata de cealalta.
Acest model adopta in esenta, descrieri echivalente efortului Comisiei Europene de validare a invatarii pe tot parcursul vietii (lifelong learning), in care sunt adoptate urmatoarele definitii:
• "Educatia non-formala: Educatie ce nu este oferita de catre o institutie de formare sau de educatie si care, de obicei, nu duce la obtinerea unei certificari. Este, totusi, structurata, in termeni de obiective de invatare, timp de invatare si suport pentru invatare. Educatia non-formala este abordata din perspectiva celui care invata (a elevului) "(Comisia Europeana 2001: 33).

• "Educatia informala: educatie care rezulta din activitatile de zi cu zi legate de locul de munca, familie sau de timpul liber. Acesta nu este structurata (in termeni de obiective de invatare, timp sau suport pentru invatare) si de obicei nu duce la certificare. Invatarea informala poate fi intentionata, dar, in cele mai multe cazuri, este non-intentionala (sau "incidentala" / aleatorie) "(ibid.: 32).

O reprezentare si mai adecvata ar fi una in care cele 3 tipuri de educatie - formal - non-formal - informal - sunt complementare si se suprapun, sugerand un proces de invatare dinamic si unic. In educatia non-formala, deosebit de importanta este invatarea experientiala ce ofera "elevului" - participant activ la propriul parcurs de invatare - un cadru si timp pentru reflectie.

Ateliere de educatie non-formala oferite de Fundatia Student Plus - Centrul de Limbi Moderne

MORE THAN WORDS - Comunicarea inseamna mai mult decat cuvinte
Vineri, 4 noiembrie 2011, orele 15.00-19.00
Locul: Fundatia Student Plus, B-dul Take Ionescu 40, Timisoara
Evenimentul este deschis prietenilor Fundatiei Student Plus, voluntarilor Centrului de Voluntariat Timisoara si publicului larg, si cuprinde o serie de ateliere pe tema comunicarii.

Comunicarea este baza relatiilor intre oameni, iar cea mai mare parte a ei este non-verbala.
Vrem sa aflam impreuna cu trainerii Centrului de Limbi Moderne Student Plus si cu voluntarii EVS ce este comunicarea, cand este eficienta sau nu, cum se comunica in diferite culturi, sa exploram atat metode conventionale de comunicare, cat si neconventionale. Limbajul trupului exprima de multe ori lucruri de care nu ne dam seama.
In atelierele planuite de noi vrem sa povestim despre aceste subiecte si sa ne jucam cu uneltele comunicarii, in multiplele ei ipostaze, in scopul imbunatatirii aptitudinilor.

Atelierele vor fi:
Diferente culturale in comunicare;
Limbaje universale - shadow theatre;
Comunicare non-verbala - limbajul semnelor si limbajul trupului;
Comunicare creativa - ateliere de rame foto si invelitori carti unicat.
 
Nu vom uita, bineinteles, de comunicarea verbala. Se vor desfasura ateliere de comunicare in limbile engleza si franceza si vom oferi celor ce doresc sa afle la ce nivel cunosc o limba straina, test de evaluare lingvistica gratuit pentru limbile engleza, franceza, italiana si germana.

Sursa: Fundatia Student Plus - Centrul de Limbi Moderne

Autor: MC, DL
Lasa un mesaj
Nume (obligatoriu)
Adresa ta de e-mail (aceasta nu va fi publicata)
Mesaj
Completeaza textul din imagine
Parteneri:
Centru de Limbi Moderne, cursuri si testare internationala, Servicii educationale de calitate. Proiecte sociale si programe de dezvoltare personala.
Language Center & Professional Training, Internet & Software Development Solutions, Multimedia Development, Audio & Video Production
INFOO Hosting, Register and Transfer Web Domain Names: .com .org .info .ro and more
Ofera informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari privind Uniunea Europeana in judetele Timis si Caras-Severin.
Centrul de Voluntariat Timisoara asigura comunitatii posibilitatea solutionarii problemelor prin intermediul voluntariatului.
YMCA Romania are ca scop dezvoltarea societatii contemporane prin formarea pozitiva a tinerilor, pentru consolidarea comunitatii.